Tuesday 18 July 2017

Prudential Employee Stock Options


O Plano de Aquisição de Ações do Empregado da Prudential Financial, Inc. (o Plano 147) destina-se a encorajar e facilitar a posse de ações pelos Empregados, fornecendo uma oportunidade de comprar Ações Ordinárias por meio de deduções de folha de pagamento voluntárias após impostos E contribuições em dinheiro. O Plano destina-se a ser um plano qualificado de compra de ações para empregados sob a Seção 423 do Código. 2.1 Definições. Sempre que aqui utilizados, os seguintes termos terão os significados respectivos indicados abaixo. Salvo quando indicado de outra forma pelo contexto, as palavras no género masculino utilizadas no Plano incluirão o género feminino, o singular incluirá o plural e o plural incluirá o singular. Licença Aprovada. 147A licença Autorizada148 significa uma licença concedida a um Colaborador pela Empresa, de acordo com suas políticas de recursos humanos. Borda . 147Board148 significa o Conselho de Administração da Companhia. Contribuições em dinheiro. 147 Contribuições de caixa148 significa contribuições de um Empregado146, exceto Contribuições de folha de pagamento, de acordo com a Seção 5.4. Código. 147 Código148 significa o Internal Revenue Code de 1986, conforme alterado, incluindo, para esses propósitos, quaisquer regulamentos promulgados pela Receita Federal com relação às disposições do Código (147Regulamento do Tesouro148) e qualquer sucessor a ele. Comissão. 147 Comitê148 significa o Comitê de Remuneração da Diretoria ou outro comitê da Diretoria que a Diretoria designar, que será composto por dois ou mais membros, sendo cada um deles um Diretor Não-Empregado148, na acepção da Regra 16b-3, Conforme promulgado nos termos da Securities Exchange Act, um diretor externo148 na acepção da seção 162 (m) do Código e um diretor independente148 sob a Seção 303A do Manual da Companhia Listada na Bolsa de Valores de Nova York ou seus sucessores. Ação ordinaria. 147 Ações Ordinárias148 significa as ações ordinárias da Companhia, valor nominal 0,01 por ação. Companhia. 147Company148 significa Prudential Financial, Inc. uma corporação de New Jersey, e qualquer sucessor a ela. Compensação. 147Compensação148 significa o salário anual mais as horas extras, conforme determinado pelo Administrador do Plano e sem considerar quaisquer contribuições de redução de salário sob um plano de caixa ou diferido qualificado ou um plano de cafeteria, cumprindo os requisitos aplicáveis ​​do Código. Com relação aos empregados da Companhia e de suas Subsidiárias que são remunerados com base em comissão, tais comissões serão tratadas como salário base com base e de acordo com as regras que o Administrador do Plano estabelecerá. Custodiante. 147Custodiante148 significa o banco, empresa de fideicomisso ou outra entidade selecionada pelo Administrador do Plano para servir como custodiante sob o Plano. Data do Exercício. 147Data de Exercício148 significa qualquer data ou datas durante um Período de Oferta que o Administrador do Plano designará como Data de Exercício, desde que. Se nenhuma outra Data de Exercício tiver ocorrido em qualquer período de doze meses, o último dia de negociação desse período será uma Data de Exercício. Data da concessão. 147Data de Subscrição148 significa a data em que uma Opção é concedida, conforme estabelecido na Seção 5.2. Data efetiva. 147 Data Efetiva148 significa a data, se houver, sobre a qual o Plano recebe a aprovação dos acionistas. Empregado. 147Employee148 significa cada funcionário da Companhia e de qualquer Subsidiária cujos funcionários estão expressamente autorizados a participar do Plano pelo Administrador do Plano. Na medida determinada pelo Administrador do Plano (e conforme permitido pela Seção de Código 423), os agentes de seguro de vida em tempo integral, na acepção da Seção 3121 (d) (3) (B) do Código da Companhia ou de qualquer de suas Subsidiárias Que não são funcionários de direito comum) também podem ser autorizados a participar do Plano. O status do funcionário deve ser determinado de acordo com a seção 1.421-1 (h) (2) do Regulamento do Tesouro, ou com sua cláusula sucessora. Empregador. 147Employer148 significa a Companhia e cada Subsidiária cujos funcionários estão expressamente autorizados a participar do Plano pelo Administrador do Plano. Valor justo de mercado. Valor Financeiro de Mercado148 significa, em qualquer data, o preço da última negociação, de maneira regular, nas Ações Ordinárias naquela data na Bolsa de Valores de Nova York ou, se no momento relevante, as Ações Ordinárias não estiverem listadas para negociar no New York Stock Exchange, em outro sistema de cotação reconhecido no qual os preços de negociação das ações ordinárias são então cotados (a Bolsa de Ações148). Se não houver transações de Ações Ordinárias na Bolsa Aplicável em qualquer data relevante, o Valor de Mercado Justo para essa data significa o preço de fechamento na data imediatamente anterior em que as transações da Ação Ordinária foram informadas. Se a Bolsa Aplicável adota uma política de negociação que permita negociações após as 5 da Hora Padrão Oriental (147EST148), Valor Justo de Mercado significa o último comércio, forma regular, relatado em ou antes de 5 P. M. EST (ou qualquer hora anterior ou posterior que o Comitê possa estabelecer). Conta Individual. 147 Conta Individual148 significa uma conta separada mantida pelo Custodiante para cada Funcionário participante de acordo com a Seção 5 deste Estatuto Social. Período de Oferta. 147 Período de Oferta148 significa o período de tempo desde a Data de Concessão de qualquer Opção até o vencimento do prazo da Opção de tal Opção. Opção. 147Opção148 significa o direito de comprar Ações Ordinárias concedidas a um Empregado de acordo com a Seção 5. Preço da Opção. 147 Preço de Oferta148 tem o significado estabelecido na Seção 5.6. Contribuições de folha de pagamento. 147Pagamentos de Pagamentos148 significa as contribuições após o imposto do empregado146s de Remuneração por dedução da folha de pagamento de acordo com a Seção 5.4. Administrador do Plano. 147 Administrador do Plano148 significa um comitê de pelo menos três membros, composto apenas por diretores ou funcionários da Companhia ou de qualquer de suas Subsidiárias selecionadas pelo Comitê. As referências ao Administrador do Plano incluirão os designados ou delegados do Administrador do Plano (sob uma delegação autorizada pelo Artigo 3), mas somente na extensão da autoridade delegada e a menos que o contexto exija o contrário. Subsidiária. 147Subsidiário148 significa qualquer sociedade anônima, sociedade de responsabilidade limitada ou sociedade em que a Companhia detém, direta ou indiretamente, mais de cinquenta por cento (50) do total do poder de voto combinado de todas as classes de ações dessa corporação ou do interesse de capital ou de lucros de Sociedade de responsabilidade limitada. Evento de encerramento. 147Terminando Event148 significa uma cessação de emprego do empregado participante por qualquer motivo ou qualquer outro evento que faça com que tal Funcionário deixe de atender aos requisitos da Seção 4. Total de Contribuições. 147 Contribuições totais148 significa, em relação a um Empregado em qualquer data, o total das Contribuições de Remuneração e Contribuições em Dinheiro desse Empregado em ou antes dessa data, acrescidos de juros creditados até a data pela taxa autorizada de acordo com a Seção 5.4, menos os montantes anteriormente Usado para comprar ações ordinárias ou de outra forma retirado ou distribuído. O Plano será administrado pelo Administrador do Plano. O Administrador do Plano terá autoridade para interpretar o Plano e estabelecer regras e regulamentos para a administração do Plano, e suas interpretações e decisões com relação a ele serão finais e conclusivas. O Administrador do Plano pode delegar a responsabilidade pela operação diária e administração do Plano a qualquer empregado ou grupo de funcionários da Companhia ou de qualquer de suas Subsidiárias. 4.1 Regra Geral. Salvo disposição em contrário neste documento, todos os Colaboradores serão elegíveis para participar do Plano. 4.2 Exclusões. Não obstante as disposições da Cláusula 4.1, o Administrador do Plano, a seu exclusivo critério, pode (mas não é obrigado a) excluir da participação em qualquer oferta feita sob o Plano quaisquer empregados (i) cujo emprego habitual seja vinte (20) horas ou menos Por semana, ii) que sejam trabalhadores temporários ou sazonais cujo emprego não ultrapasse cinco (5) meses em qualquer ano civil, (iii) tenham empregado menos de dois anos, ou (iv) sejam altamente remunerados Ou qualquer classe de empregados altamente remunerados (na acepção da Seção 414 (q) do Código). Além disso, não obstante a Seção 4.1, qualquer Funcionário que, após a outorga de uma Opção, possuir ações (conforme definido nas Seções 423 (b) (3) e 424 (d) do Código) que possuam cinco por cento (5) ou mais do total O poder de voto combinado ou o valor de todas as classes de ações da Companhia ou de qualquer Subsidiária, não terá o direito de participar de ofertas ao abrigo do Plano. Para evitar dúvidas, também serão excluídos da participação qualquer Colaborador de qualquer Subsidiária (incluindo, sem limitação, qualquer Subsidiária estrangeira) que não tenha sido designado pelo Administrador do Plano como um Empregador abaixo. 5.1 Estoque a ser emitido. Sujeito às disposições das Seções 5.7 e 9.4, o número de ações ordinárias que podem ser emitidas no âmbito do Plano não deverá exceder 26.367.235 ações, o que representa cinco por cento (5) das ações ordinárias em circulação em 31 de dezembro de 2004. As ações a serem entregues aos Empregados ou seus beneficiários no âmbito do Plano poderão consistir, no todo ou em parte, em ações autorizadas, mas não emitidas, não reservadas para qualquer outro fim, ou ações adquiridas pelo Custodiante para fins do Plano na Mercado ou de outra forma. 5.2 Concessão de Opções. Sujeito à Seção 4, a Companhia deverá oferecer Opções sob o Plano a todos os Empregados. As opções serão concedidas nas datas que forem determinadas pelo Administrador do Plano. O prazo de cada Opção terminará na data que for vinte e quatro (24) meses a partir da Data de Subsídio (ou na data anterior que será determinada pelo Administrador do Plano). Sujeito às disposições da Cláusula 5.4, o número de ações ordinárias sujeitas a cada Opção será o menor entre (i) o quociente de (A) as Contribuições Totais feitas por cada Funcionário participante de acordo com a Seção 5.4 para o Período de Oferta Dividido por (B) o Preço de Opção para cada ação de Ações Ordinárias comprada de acordo com essa Opção, ou (ii) o número máximo de ações que possa ser estabelecido e, no contexto de um máximo agregado para todos os Empregados, alocado pelo Plano Administrador, que pode ser estabelecido como um número fixo ou variar com base numa fórmula predeterminada. O Administrador do Plano pode determinar se e, em caso afirmativo, quantas frações de ações serão incluídas na determinação das ações sujeitas a cada outorga de Opções. 5.3 Participação. Um Funcionário que cumpra os requisitos da Seção 4 poderá participar do Plano de acordo com esta Seção 5 preenchendo a inscrição na forma ou maneira prescrita pelo Administrador do Plano e preenchendo quaisquer outras condições ou restrições que o Administrador do Plano estabelecer. Os Empregados que optarem por participar no Plano deverão, no momento da eleição, autorizar uma dedução da folha de pagamento da Remuneração dos Empregados a ser feita a partir de qualquer período de folha de pagamento futuro. Qualquer eleição para autorizar deduções de folha de pagamento será efetivada na data que o Administrador do Plano possa determinar após a data de conclusão da inscrição na forma prescrita pelo Administrador do Plano. 5.4 Contribuições dos Colaboradores. Deve ser estabelecida uma Conta Individual para cada Funcionário participante, a qual será creditada (i) o valor de quaisquer Contribuições de Pagamento e Contribuições em Dinheiro, (ii) juros sobre as Contribuições Totais do Empregado e sobre qualquer juro anterior creditado, a uma taxa a ser determinada Pelo Administrador do Plano ou de acordo com um acordo aprovado pelo Administrador do Plano, para o período a partir da data em que cada montante é creditado a tal Conta Individual até ser aplicado ao exercício das Opções na Data do Exercício (ou data Conta) e (iii) o número de ações ordinárias de ações ordinárias compradas por tal Funcionário de acordo com os termos do Plano. Um Empregado pode autorizar Contribuições de Folha de Pagamento em termos de porcentagens inteiras de Compensação (ou em qualquer outra base e sujeito aos limites que o Administrador do Plano possa estabelecer), até um limite que o Administrador do Plano possa determinar. Na medida permitida pelo Administrador do Plano, um Empregado que tenha feito Contribuições de Remuneração poderá também entregar ao Depositário uma ou mais Contribuições em Dinheiro, cada uma das quais deverá ter um mínimo de 100 (ou tal quantia maior ou menor como Administrador do Plano Por meio de cheque pessoal ou outro equivalente de caixa aceitável para o Depositário, desde que, no entanto, nenhuma Contribuição em Dinheiro seja permitida a qualquer momento se tal Contribuição em Caixa causar que o Plano não cumpra os requisitos da Seção 423 do Código . Um Empregado não será autorizado a comprar Ações Ordinárias de acordo com Opções sob o Plano ou sob qualquer outro plano de compra de ações de empregado da Companhia ou de uma Controladora ou de qualquer Subsidiária que se destine a qualificar sob Seção 423 do Código, a uma taxa que exceda 25.000 no Valor Justo de Mercado (determinado no momento em que a Opção é concedida) para cada ano civil em que qualquer Opção concedida a tal Funcionário estiver pendente a qualquer momento. Salvo o disposto na Cláusula 5.8, se um Funcionário tiver um Evento de Término, (i) tal Funcionário não poderá fazer outras Contribuições de Pagamento ou Contribuições em Dinheiro e (ii) suas Opções em circulação terminarão e qualquer quantia em dinheiro creditada ao seu Sua Conta Individual será devolvida ao Empregado. 5.5 Exercício de Opções. A menos que um Funcionário participante solicite uma retirada do saldo de caixa na Conta Individual do Empregado antes de uma Data de Exercício, o saldo de caixa em cada tal Data de Exercício será usado para exercer Opções na medida em que esse saldo é suficiente para comprar ações inteiras Ao preço da opção. O Administrador do Plano pode determinar se e, em caso afirmativo, quantas frações de ações poderão ser adquiridas no exercício das Opções. 5.6 Preço da Opção. Salvo o disposto na Seção 5.8, o Preço de Opção por ação ordinária (o Preço de Oferta148) a ser pago por cada Funcionário participante em cada exercício da Opção de Empregado será igual a oitenta e cinco por cento (85) (ou Maior percentual que o Comitê ou o Administrador do Plano possam autorizar) do Valor Justo de Mercado de uma ação ordinária na Data da Concessão ou, se assim especificado pelo Administrador do Plano antes da Data da Concessão, o menor de (i) Oitenta e cinco por cento 85 (ou percentual maior do que o Comitê ou o Administrador do Plano podem autorizar) do Valor de Mercado de uma ação ordinária na Data da Concessão ou (ii) oitenta e cinco por cento 85 Como o Comitê ou Administrador do Plano pode autorizar) do Valor de Mercado Justo de uma ação ordinária na Data de Exercício. 5.7 Opções canceladas, encerradas ou perdidas. Quaisquer ações ordinárias sujeitas a uma Opção, que por qualquer motivo seja cancelada, rescindida ou liquidada de outra forma sem a emissão de Ações Ordinárias, estará de novo disponível para Opções no Plano. 5.8 Mudança no status de emprego devido a morte ou incapacidade. Em um Evento de Término resultante do falecimento do Funcionário participante, o Beneficiário do Empregado (conforme definido na Seção 9.3) terá o direito de eleger, mediante notificação por escrito dada ao Administrador do Plano antes da seguinte Data do Exercício seguinte: a) retirar todos Do dinheiro e das ações ordinárias creditadas à conta individual do funcionário falecido sob o plano, ou b) para exercer as opções do empregado falecido para o número de ações ordinárias de ações ordinárias que o saldo na conta individual do funcionário falecido adquirirá na data de Exercício seguinte após a morte do empregado. Em decorrência de um Evento de Término resultante da incapacidade permanente do Funcionário participante (conforme determinado pelo Administrador do Plano), o Funcionário terá o mesmo direito de exercer as Opções do Funcionário, de acordo com os mesmos termos e condições que o beneficiário em caso de morte . No caso em que nenhuma notificação escrita de eleição de acordo com esta Seção 5.8 seja recebida pelo Administrador do Plano pelo menos dez (10) dias úteis antes da primeira Data de Exercício após o Evento de Término do Funcionário, o beneficiário ou o Funcionário permanentemente incapacitado, Conforme o caso, será considerado como tendo optado por não retirar o montante creditado na Conta Individual do Empregado. 5.9 Funcionários estrangeiros. Não obstante qualquer disposição em contrário aqui contida, o Comitê, de acordo com as disposições das leis e regulamentações locais em países estrangeiros em que a Companhia ou suas Subsidiárias atuam, terá o único critério para (a) modificar os termos e condições das Opções concedidas aos Empregados empregados Fora dos Estados Unidos, desde que tais modificações não aumentem os benefícios previstos abaixo; (b) estabeleçam sub-planos com procedimentos de exercício modificados e quaisquer outras modificações que sejam necessárias ou aconselháveis ​​nas circunstâncias apresentadas pelas leis e regulamentos locais; ) Tomar quaisquer medidas que julgar convenientes para obter, cumprir ou refletir de outra forma quaisquer procedimentos regulatórios governamentais necessários, isenções ou aprovações com relação ao Plano ou qualquer sub-plano estabelecido abaixo. Na medida em que um Empregado seja principalmente empregado fora dos Estados Unidos e pago em uma moeda que não seja o dólar norte-americano, o Administrador do Plano adotará procedimentos uniformes para a conversão de Contribuições de Pagamento e Contribuições em Dinheiro em dólares americanos para efeitos de exercício de Opções. DEDUÇÃO ALTERA O PLANO DE RETIRADA 6.1 Mudanças na Dedução. Uma vez que um empregado tenha autorizado Contribuições de folha de pagamento para um Período de Oferta, o Empregado pode alterar a taxa selecionada de Contribuições de folha de pagamento por notificação por escrito ao Administrador do Plano desde que. O Administrador do Plano pode determinar que um Empregado não pode aumentar o nível de Contribuições de Folha de Pagamento autorizado para qualquer Período de Oferta. Qualquer mudança ocorrerá assim que possível administrativamente após a data em que a notificação for recebida. A menos que o Administrador do Plano decida de outra forma, se um Funcionário deixar de fazer Contribuições de Folha de Pagamento durante um Período de Oferta em qualquer momento antes de um Evento de Término, qualquer saldo de caixa então mantido na Conta Individual do Empregado será automaticamente distribuído a esse Funcionário assim que possível após A data efetiva de tal cessação, desde que, se um Empregado estiver em uma Licença Aprovada, o Empregado pode suspender contribuições durante tal licença, desde que o Empregado recomeça tais contribuições imediatamente após o retorno ao trabalho. 6.2 Retiradas Durante o Emprego. O Empregado pode, a qualquer momento (sujeito aos requisitos de notificação que o Administrador do Plano pode prescrever), e por qualquer motivo, cessar a participação no Plano e retirar toda ou qualquer parcela das Ações Ordinárias e, se houver, em sua Conta Individual De acordo com a Seção 8. O Empregado poderá, posteriormente, retomar a participação na data que o Administrador do Plano determinar após a conclusão de uma nova inscrição de acordo com a Seção 5.3. (Ii) a critério do Administrador do Plano ou (iii) em conexão com o Evento de Término do Empregado, todas as ações ordinárias adquiridas de acordo com a Lei das Sociedades por Ações, Plano serão detidos pelo Custodiante. Enquanto mantido por um Custodiante, todas as ações ordinárias serão registradas em forma escritural e / ou mantidas em nome do Custodiante ou seu nomeado, ou em nome de rua. A Sociedade fará com que ações ordinárias sejam registradas em nome de um Funcionário que venha a receber uma distribuição de ações de acordo com a Seção 8 o mais rapidamente possível após o evento que deu origem a tal distribuição sob essa Seção 8. A menos que, Na medida em que o Administrador do Plano adote procedimentos que permitam exceções a esta exigência, as ações ordinárias emitidas de acordo com o Plano poderão ser registradas apenas em nome do Empregado. Não obstante o acima exposto, a Companhia fará com que as ações ordinárias sejam registradas em nome de um Empregado, mediante solicitação do Empregado ao Administrador do Plano o mais rapidamente possível após tal pedido. RETIRADAS E DISTRIBUIÇÕES Toda ou uma parcela das Ações Ordinárias alocadas a uma Conta Individual de Empregado pode ser retirada por um Funcionário a qualquer momento. Em um Evento de Rescisão ou rescisão do Plano de acordo com a Seção 9.5, todos os valores e Ações Ordinárias detidos para benefício de qualquer Colaborador serão distribuídos a tal Funcionário. Qualquer retirada ou outra distribuição será feita na forma de dinheiro ou ações ordinárias, por eleição do empregado. Na medida em que uma retirada ou distribuição de uma Ação Ordinária de um Empregado seja feita sob a forma de dinheiro, o Empregado receberá um valor por ação igual ao produto recebido da venda de tais ações, líquido da ação alocável do Empregado de quaisquer taxas de corretagem relacionadas , Outras despesas incorridas com a venda de tais ações e qualquer retenção na fonte aplicável. Todas as frações de ações serão pagas em dinheiro com base no preço médio de venda de tais ações vendidas por conta de Empregados no dia de tais vendas. 9.1 Retenção. A Companhia ou uma Subsidiária terá o direito e o poder de deduzir de todos os pagamentos ou distribuições abaixo, ou exigir que um Empregado remeter prontamente após a notificação do montante devido, um montante (que pode incluir ações ordinárias) Impostos locais ou estrangeiros ou outras obrigações exigidas por lei a serem retidos com relação a qualquer Opção de ações ordinárias. A Companhia poderá adiar a entrega de Ações Ordinárias até que tais requisitos de retenção sejam satisfeitos. O Administrador do Plano pode, a seu critério, permitir que um Empregado eleja, sujeito às condições que o Administrador do Plano imponha, ter um número inteiro (ou, a critério do Administrador do Plano, integral e fracionário) de ações ordinárias As ações de outra forma emissíveis sob o Plano retido que, considerando o seu Valor Justo de Mercado na data imediatamente anterior à data do exercício, são um número suficiente, mas não mais do que o necessário, para satisfazer as obrigações de retenção na fonte. 9.2 Direitos não transferíveis. Nenhuma Opção concedida ao abrigo do Plano pode ser alienada, incluindo, mas não se limitando a, alienada, transferida, penhorada, cedida ou hipotecada de outra forma que não seja por vontade ou pelas leis de descendência e distribuição e qualquer tentativa de alienação em violação desta Seção 9.2 será nula e sem efeito. As opções são exercíveis durante a vida do funcionário somente pelo empregado. 9.3 Designação do Beneficiário. Cada Funcionário participante pode arquivar uma designação por escrito de um beneficiário que deverá receber quaisquer Ações Ordinárias e / ou dinheiro após a morte do Funcionário. Cada designação feita no presente documento revogará todas as designações anteriores do mesmo Empregado com relação a todas as Opções previamente concedidas (incluindo, exclusivamente para fins deste Plano, qualquer designação prescrita por regras estabelecidas pelo Administrador do Plano) De acordo com a forma prescrita pelo Administrador do Plano, e será efetivo somente quando recebido pelo Administrador do Plano por escrito (ou equivalente eletrônico reconhecido pelo Administrador do Plano) durante a vida do Empregado. Na ausência de tal designação efetiva (incluindo uma designação considerada), os benefícios que permaneçam não pagos na morte do Empregado devem ser pagos ou exercidos pelo cônjuge sobrevivente do Empregado, se houver, ou de outra forma para ou pela propriedade do Empregado. Após a morte de um Funcionário participante e após o recebimento, pelo Administrador do Plano, da prova de identidade e existência na morte do Beneficiário Participante, de um beneficiário validamente designado pelo Empregado sob o Plano, o Administrador do Plano entregará tais Ações Ordinárias e / ou dinheiro para esse beneficiário . Nenhum beneficiário deve, antes do falecimento de um Funcionário participante pelo qual o beneficiário tenha sido designado, adquirir qualquer participação nas Ações Ordinárias ou em dinheiro creditado a um Funcionário participante sob o Plano. 9.4 Ajustes Devidos à Alteração na Capitalização. Em caso de dividendo em ações ou de desdobramento de ações, a recapitalização (incluindo, sem limitação, o pagamento de dividendos extraordinários aos acionistas da Companhia), fusão, consolidação, combinação, cisão, distribuição de ativos aos acionistas Dividendos em espécie), troca de ações ou outra mudança societária similar ou evento de diluição, conforme determinado pelo Administrador do Plano, (i) ações ordinárias creditadas em cada Conta Individual de Empregado serão ajustadas da mesma maneira que todas as demais ações em circulação da (Ii) o Comitê determinará o tipo de ações que poderão ser adquiridas no Plano após tal evento, e (iii) o número total de ações ordinárias disponíveis para concessão de acordo com a Seção 5.1 ou sujeitas Às Opções em aberto e os respectivos preços de exercício aplicáveis ​​às Opções em circulação poderão ser ajustadas adequadamente pelo Comitê, a seu critério, ea determinação do Comissão será conclusiva. Salvo disposição em contrário do Comitê, uma fusão ou reorganização similar que a Companhia não sobreviva, uma liquidação ou distribuição dos ativos da Companhia, ou uma venda de todos ou substancialmente todos os ativos da Companhia, Plano de encerramento e todas as ações ordinárias e dinheiro, se houver, nas contas individuais dos empregados participantes devem ser distribuídos a cada funcionário de acordo com a seção 8, logo que possível, a menos que qualquer entidade sobrevivente concorda em assumir as obrigações nos termos do presente. 9.5 Alteração do Plano. O Comitê de Remuneração da Diretoria poderá, a qualquer tempo, alterar, modificar, suspender ou rescindir o presente Plano, no todo ou em parte, sem notificação ou consentimento de qualquer participante ou empregado, na medida permitida pela lei aplicável e qualquer Contrato de negociação coletiva estipulava, no entanto, que qualquer emenda que i) aumentaria o número de ações disponíveis para emissão no âmbito do Plano, (ii) reduziria o preço mínimo de exercício ao qual uma Opção poderia ser concedida, (iii) (Iv) alterar a classe de empresas cujos empregados são elegíveis para participar do Plano de acordo com a Seção 5, ou (v) exigir a ação de acionistas sob qualquer lei relevante, estará sujeita à aprovação dos acionistas da Companhia. Nenhuma emenda, modificação ou rescisão do Plano afetará negativamente os direitos de qualquer Colaborador sob o Plano com relação a qualquer Período de Oferta então em andamento ou previamente concluído sem o consentimento do Empregado, exceto que após a rescisão do Contrato O Plano do Período de Oferta poderá ser encerrado e as Opções não exercidas poderão ser canceladas. O Plano cessará a qualquer momento, a critério da Diretoria ou de seu delegado. Após a rescisão do Plano, todas as Ações Ordinárias e numerário, se houver, nas Contas Individuais dos Funcionários participantes serão distribuídos a cada Colaborador de acordo com a Seção 8 assim que possível posteriormente. 9.6 Requisitos da Lei. A outorga de Opções ea emissão de ações ordinárias estarão sujeitas a todas as leis, regras e regulamentos aplicáveis ​​e a tais aprovações por quaisquer agências governamentais ou bolsas nacionais de valores mobiliários que possam ser necessárias. 9.7 Arranjo de Custódia. Todo o caixa e ações ordinárias alocados a uma Conta Individual de Empregado sob o Plano serão detidos pelo Depositário na qualidade de custodiante do Empregado com relação a tal caixa e Ações Ordinárias. Nada contido no Plano, e nenhuma ação tomada de acordo com o Plano, criará ou será interpretado para criar uma confiança de qualquer tipo, ou uma relação fiduciária entre a Companhia e seus diretores ou o Comitê ou o Administrador do Plano ou o Depositário, em Por um lado, e qualquer Colaborador, a Companhia ou qualquer outra pessoa ou entidade, por outro lado. 9.8 Nenhum direito ao emprego continuado. A existência do Plano não será considerada um contrato de trabalho entre a Companhia ou qualquer Subsidiária ou qualquer outra afiliada e qualquer Empregado, nem constituirá um direito de permanecer no emprego da Companhia ou de qualquer Subsidiária ou qualquer outra afiliada . Os termos ou a existência deste Plano, em vigor a qualquer momento ou de tempos em tempos, ou qualquer Opção concedida de acordo com o Plano, não conferirá a nenhum Empregado qualquer direito de continuar empregando a Companhia ou qualquer Subsidiária ou qualquer outra Afiliada da Companhia. 9.9 Sem Limitação de Remuneração Escopo de Obrigações. Nada no Plano deve ser interpretado como limitando o direito da Companhia de estabelecer outros planos se e na medida permitida pela lei aplicável. A responsabilidade da Companhia, de qualquer Subsidiária ou de qualquer outra afiliada sob este Plano está limitada às obrigações expressamente estabelecidas no Plano e nenhum termo ou provisão deste Plano pode ser interpretado para impor quaisquer deveres ou obrigações adicionais ou adicionais Na Companhia, qualquer Subsidiária ou qualquer outra afiliada da mesma ou o Comitê não expressamente estabelecido no Plano. 9.10 Nenhuma restrição à ação corporativa. Exceto conforme estabelecido na Seção 9.5, nada contido neste Plano será interpretado como impedindo a Companhia, qualquer Subsidiária ou qualquer outra afiliada, de tomar qualquer ação corporativa (incluindo, mas não se limitando ao direito ou poder da Companhia de fazer ajustes, reclassificações , Reorganizações ou mudanças de seu capital ou estrutura de negócios, ou fundir, consolidar ou dissolver, liquidar, vender ou transferir a totalidade ou parte de seus negócios ou ativos) que julgar apropriado ou em seu melhor interesse , Quer essa ação tenha ou não efeito adverso sobre este Plano, ou sobre quaisquer Opções outorgadas sob este Plano. Nenhum empregado, beneficiário ou outra pessoa terá qualquer reclamação contra a Companhia, qualquer Subsidiária ou qualquer de suas outras afiliadas, como resultado de tal ação. 9.11 Conformidade com a Lei de Valores Mobiliários. Instrumentos que comprovem Opções poderão conter outras provisões, não incompatíveis com o Plano, conforme o Comitê julgar convenientes, incluindo o requisito de que o Empregado represente à Companhia por escrito, quando uma Opção for concedida ou quando o Empregado receber ações em relação a tal Opção (or at such other time as the Committee deems appropriate) that the Employee is accepting such Option, or receiving or acquiring such shares (unless they are then covered by an effective Securities Act of 1933 registration statement), for the Employee146s own account for investment only and with no present intention to transfer, sell or otherwise dispose of such shares except such disposition by a legal representative as shall be required by will or the laws of any jurisdiction in winding up the estate of the Employee. Such shares shall be transferable, or may be sold or otherwise disposed of only if the proposed transfer, sale or other disposition shall be permissible pursuant to the Plan and if, in the opinion of counsel satisfactory to the Company, such transfer, sale or other disposition at such time will be in compliance with applicable securities laws. 9.12 No Impact On Benefits. Except as may otherwise be specifically provided for under any employee benefit plan, policy or program provision to the contrary, Options and any amounts received in respect thereof shall not be treated as compensation for purposes of calculating an Employee146s right under any such plan, policy or program. 9.13 Term of Plan. The Plan shall be effective upon the Effective Date. The Plan shall terminate on the earlier of (i) December 31, 2015, (ii) the termination of the Plan pursuant to Section 9.5, or (iii) when no more shares are available for issuance of Options under the Plan. 9.14 Governing Law . The Plan, and all agreements hereunder, shall be construed in accordance with and governed by the laws of the State of New Jersey, without regard to principles of conflict of laws. 9.15 Captions . The headings and captions appearing herein are inserted only as a matter of convenience. They do not define, limit, construe, or describe the scope or intent of the provisions of the Plan. Warning: Misuse of Prudential name in fraud schemes. Read more Securities products and services are offered through: Pruco Securities, LLC, and Prudential Investment Management Services, LLC, both members SIPC and located in Newark, NJ, or Prudential Annuities Distributors, Inc. located in Shelton, CT. All are Prudential Financial companies. Prudential, the Prudential logo, the Rock Symbol and Bring Your Challenges are service marks of Prudential Financial, Inc. and its related entities, registered in many jurisdictions worldwide. Site for U. S. persons only . Prudential Financial, its affiliates, and their financial professionals do not render tax or legal advice. Please consult with your tax and legal advisors regarding your personal circumstances. Prudential Financial, Inc. of the United States is not affiliated with Prudential plc. which is headquartered in the United Kingdom. Pruco Life Insurance Company, an Arizona company - California COA 3637. The Prudential Insurance Company of America - California COA 1179. Prudential Retirement Insurance and Annuity Company - California COA 08003 Securities and Insurance Products: Not Insured by FDIC or any Federal Government Agency160160160160160160May Lose Value160160160160160160Not a Deposit of or Guaranteed by the Bank or any Bank Affiliate160160 2017 Prudential Financial, Inc. and its related entities. Securities products and services are offered through: Pruco Securities, LLC and Prudential Investment Management Services, LLC, both members SIPC and located in Newark, NJ, or Prudential Annuities Distributors, Inc. located in Shelton, CT. All are Prudential Financial companies. Statement of Financial Condition for Prudential Investment Management Services, LLC. Insurance and annuities are issued by The Prudential Insurance Company of America, Pruco Life Insurance Company (except in NY andor NJ) and Pruco Life Insurance Company of New Jersey (in NY andor NJ). Each is a Prudential Financial company located in Newark, NJ (main office) and each is solely responsible for its own financial condition and contractual obligations. Variable annuities are distributed by Prudential Annuities Distributors, Inc. Shelton, CT. Retirement products and services are provided by Prudential Retirement Insurance and Annuity Company, Hartford, CT, or its affiliates. Prudential Advisors is a brand name of The Prudential Insurance Company of America and its subsidiaries. Prudential, the Prudential logo, the Rock Symbol and Bring Your Challenges are service marks of Prudential Financial, Inc. and its related entities, registered in many jurisdictions worldwide. Site for U. S. persons only. Information contained on this site does not and is not intended to constitute an advertisement, solicitation or offer for sale in any jurisdiction, outside the United States of America, where such use would be prohibited or otherwise regulated. Prudential Financial, its affiliates, and their financial professionals do not render tax or legal advice. Please consult with your tax and legal advisors regarding your personal circumstances. Prudential Financial, Inc. of the United States is not affiliated with Prudential plc, which is headquartered in the United Kingdom. Pruco Life Insurance Company, an Arizona company - California COA 3637. The Prudential Insurance Company of America - California COA 1179. Prudential Retirement Insurance and Annuity Company - California COA 08003. The Prudential Life Insurance Company of America Newark, NJ. Securities and Insurance Products: Not Insured by FDIC or any Federal Government Agency May Lose Value Not a Deposit of or Guaranteed by the Bank or any Bank Affiliate. As a leader in the financial services industry, Prudential Financial, Inc. (147Prudential148 or 147Company148) aspires to the highest standards of business conduct. Consistent with this standard, Prudential has developed a Personal Securities Trading Policy (147Policy148) incorporating policies and procedures followed by leading financial service firms. This policy is designed to ensure compliance by Prudential and its associates with various securities laws and regulations including the Insider Trading and Securities Fraud Enforcement Act of 1988 (ITSFEA) and the National Association of Securities Dealers (NASD) Conduct Rules, and to ensure that its associates conduct their personal trading in a manner consistent with Prudential146s policy of placing its shareholders146 and customers146 interests first. This Policy sets forth the insider trading policy, trade monitoring procedures, and personal trading restrictions for Prudential associates: Section I sets forth Prudential146s Policy Statement On Insider Trading that applies to all Prudential associates. It is important that all Prudential associates read and understand this policy, which sets forth their responsibilities with respect to confidential and proprietary information. Section II sets forth Prudential146s trade monitoring procedures and trade reporting obligations for Covered and Access Persons, including authorized broker-dealer requirements. Section III sets forth Prudential146s policy and restrictions relating to personal trading in securities issued by Prudential for Designated Persons and all other Prudential associates. Responsibilities for Section 16 Insiders are covered under a separate policy. The remaining sections contain policies and procedures applicable to associates of Prudential146s broker-dealers and investment advisers. Section IV sets forth the additional trading policies and procedures applicable to associates of a Prudential broker-dealer. Section V sets forth the additional trading policies and procedures applicable to associates of a Prudential portfolio management unit or trading unit. Section VI sets forth the additional trading policies and procedures applicable to associates of the Prudential Global Asset Management146s (PGAM) private asset management units. Section VII sets forth the additional trading policies and procedures applicable to associates of Prudential Securities Incorporated (PSI). If you are unclear as to your personal trading and reporting responsibilities, or have any questions concerning any aspect of this Policy, please contact the Securities Monitoring Group in Corporate Compliance. The personal trade policy and trade monitoring procedures described herein reflect the practices followed by leading financial service firms. No business unit or group may adopt policies or procedures that are inconsistent with this policy. Business units may, with the prior approval of Corporate Compliance, adopt policies and procedures that go beyond those contained in this Policy. Prudential146s Personal Securities Trading Policy Table of Contents You may not communicate material, nonpublic information to anyone except individuals who are entitled to receive it in connection with the performance of their responsibilities for Prudential (i. e. individuals with a 147need to know148). What is Nonpublic Information Nonpublic information is information that is not generally available to the investing public. Information is public if it is generally available through the media or disclosed in public documents such as corporate filings with the SEC. If it is disclosed in a national business or financial wire service (such as Dow Jones or Bloomberg), in a national news service (such as AP or Reuters), in a newspaper, on the television, on the radio, or in a publicly disseminated disclosure document (such as a proxy statement or prospectus), you may consider the information to be public. If the information is not available in the general media or in a public filing, you should consider it to be nonpublic. Neither selective disclosure (such as disclosure to a small number of institutional investors or a small number of analysts), partial disclosure (disclosure of part of the information), nor the existence of rumors, is sufficient to consider the information to be public. If you are uncertain as to whether information is nonpublic, you should consult your business unit compliance officer or Corporate Compliance. While you must be especially alert to sensitive information, you may consider information received directly from a designated company spokesperson to be public information unless you know or have reason to believe that such information is not generally available to the investing public. An associate working on a private securities transaction who receives information from a company representative regarding the transaction should presume that the information is nonpublic. When telling a Prudential analyst certain information about the company, a company representative gives indication that the information may be nonpublic by saying 147This is not generally known but. 148 In such a situation, the analyst should assume that the information is nonpublic. Trading while in possession of information concerning Prudential146s trades is called front-running or scalping, and is prohibited by Prudential146s insider trading rules, and may also violate federal law. Front-running is making a trade in the same direction as Prudential just before Prudential makes its trade. Examples include buying a security just before Prudential buys that security (in the expectation that the price may rise based on such purchase) or selling a security just before Prudential sells such security (in the expectation that such sale will lead to a drop in price). Scalping is making a trade in the opposite direction just after Prudential146s trade, in other words, buying a security just after Prudential stops selling such security or selling just after Prudential stops buying such security. Prudential is planning to sell a large position in ABC Co. If you sell ABC Co. securities ahead of Prudential in expectation that the large sale will depress its price, you are engaging in front-running. If you purchase ABC Co. securities after Prudential has completed its sale to take advantage of the temporary price decrease, you are engaging in scalping. Private Securities Transactions The antifraud provisions of the federal securities laws apply to transactions in both publicly traded securities and private securities. However, the insider trading laws do not prohibit private securities transactions where both parties to the transaction have possession of the same material, nonpublic information. If you are in possession of material, nonpublic information concerning a security you hold, you may not gift the security to a charitable institution and receive a tax deduction on the gift. The 147SMARTS148 System Federal Law requires all broker-dealers and investment advisers to establish procedures to prevent insider trading by their associates. In addition, the Federal Sentencing Guidelines require companies to establish reasonable procedures to prevent and detect violations of the law. To comply with these and other similar laws and rules, Prudential has developed the Personal Securities Trading Policy to prevent the misuse of material, nonpublic information about Prudential or other public companies. All employees are held to the general principles of the Policy to ensure the proper use of proprietary andor confidential information. However, certain employees are also required to be monitored and may be subject to additional restrictions. Prudential has established a program to monitor the personal securities trading of associates with routine access to nonpublic corporate information about Prudential or any external public company, portfolio management activities, or other sensitive information. These individuals are required to have their personal securities transactions monitored in the Securities Trade Monitoring System known as 147SMARTS148 (Securities Monitoring Automated Reporting and Tracking System). Covered and Access Persons Certain employees are classified as 147Covered148 or 147Access148 Persons (as defined below). These individuals are categorized based on the information to which they have access. Covered and Access Persons are required to report their personal securities trading activity and are monitored in the SMARTS system. Exceptions to the Authorized Broker-Dealer requirement will be limited and should be submitted to the Business Unit chief Compliance Officer who will submit the request to the appropriate Business Unit or PSI monitors the personal trading of its associates, including Financial Advisors, through its own trade monitoring system as explained in Section VI. A.1. Corporate Department Executive at the Senior Vice President level or above for review. Documentation for all exceptions must be forwarded to your business unit compliance officer for review. Exceptions will be evaluated on a case by case basis based on the following criteria: Accounts held jointly with or accounts for spouses who are subject to the same type of personal trading requirements that pre-date this policy (June 27, 2002). Accounts in which the employee has a formal investment management agreement that provides full discretionary authority to a third party money manager. A copy of the management agreement must be submitted to the business unit compliance officer. Trade Reporting Requirements for Exception Accounts If you are granted an exception to the authorized broker-dealer requirement, you must direct the brokerage firm(s) that maintains your securities account(s) to send duplicate copies of your trade confirmations and account statements (147trading activity148) to Corporate Compliance. New employees must instruct their brokers to send trading activity to Corporate Compliance while they are in the process of transferring their accounts to one of the authorized broker-dealers. A sample letter to a brokerage firm is provided as Exhibit 1 to this Policy. Accounts maintained at PSI, Pruco Securities, Charles Schwab, ETRADE, Merrill Lynch, or Fidelity Investments are exempt from this requirement. 5 Personal and Family Member Accounts You are required to report in the manner described above, all securities accounts in which you have a beneficial interest, including the following: III. Policy and Restrictions for Personal Trading in Securities Issued by Prudential by Designated Persons This Section specifically addresses the requirements for those employees who have routine access to material, nonpublic information about Prudential. These requirements are consistent with policies of leading financial service firms. Specific policies and procedures relating to Section 16 Insiders are addressed in a separate policy statement. A Designated Person is an employee who, during the normal course of his or her job has routine access to material, nonpublic information about Prudential, including information about one or more business units or corporate level information that may be material about Prudential. Employees at the corporate rank of Executive Vice President (147EVP148) and above are deemed to be Designated Persons. In addition, direct reports to each EVP and their direct reports are also deemed to be Designated Persons. Finally, the Vice Presidents (147VPs148) of Finance for each business unit must identify additional employees in each unit who, regardless of level, have routine access to material, nonpublic information about Prudential. It is the responsibility of the VPs of Finance to notify Corporate Compliance of any changes to this list. Employees who have been classified as a Designated Person, but believe that they do not have access to material, nonpublic information, may request an exception to this requirement from the General Counsel. Specific Trading Requirements All employees are prohibited from trading securities issued by Prudential while in possession of material, nonpublic information regarding the Company. Employees are also discouraged from engaging in speculative transactions in securities issued by Prudential and are encouraged to hold Prudential securities for long term investment. Designated Persons are required to preclear all transactions in Company securities prior to execution through Corporate Compliance. This requirement excludes transactions in Prudential mutual funds and annuities. Trades will be approved only during open 147trading windows.148 In addition, Designated Persons are subject to restrictions relating to short sales and options transactions. These restrictions apply to all accounts in which a Designated Person has a direct or indirect beneficial interest including, but not limited, to accounts for spouses, family members living in your household, and accounts for which they exercise investment discretion. Brokerage Account Requirements for Designated Persons Designated Persons are required to hold and trade Prudential Financial, Inc. common stock and related equity derivative securities (147PRU148) only at an authorized broker-dealer. The authorized firms are PSI, Pruco Securities, Charles Schwab, ETRADE, Fidelity Investments, and Merrill Lynch. Designated Persons can access information about each firm through the authorized broker-dealer website at njplazx51authorizedbrokerdealers . This requirement applies to accounts for you, your family members, or accounts in which you have a beneficial interest or over which you have trading authority. See Section II. C.4. for a complete list of applicable accounts. You may still maintain your accounts at non-authorized broker-dealers, however those accounts are still subject to Prudential146s monitoring procedures outlined in Section B.2. below. While PRU stock held by you at EquiServe Trust Company, N. A. (147EquiServe148) is subject to the provisions of this Policy, Designated Persons are not required to transfer PRU positions held at EquiServe. Trade Reporting Requirements for Accounts with Non-Authorized Broker-Dealers Designated Persons who maintain brokerage accounts with brokerage firms, other than the authorized broker-dealers listed in Section B.1. above, must direct the brokerage firm(s) to send duplicate copies of trade confirmations and account statements to Corporate Compliance. 8 A sample letter to a brokerage firm is provided as Exhibit 1 to this Policy. Trading WindowsBlackout Periods Designated Persons are permitted to trade in securities issued by Prudential only during open trading windows. Approximately 24 hours after the Company releases its quarterly earnings to the public, the trading window generally opens and generally will remain open until approximately three weeks before the end of each quarter. In addition, the Company may notify Designated Persons regarding unscheduled blackout periods. For example, in the event the Company decides to make an unscheduled announcement (e. g. a pre quarter-end earnings estimate), Prudential may restrict trading activity during a normally permissible trading window. Corporate Compliance will notify Designated Persons of the opening of trading windows and the commencement of blackout periods. Preclearance of Trading in Securities Issued by Prudential Designated Persons are required to preclear all transactions in securities issued by Prudential through Corporate Compliance. Designated Persons should submit requests electronically through the SMARTS Preclearance intranet site. Designated Persons will be sent a link to the Preclearance site from Corporate Compliance, and a link is also available from the Compliance website. All approved transactions are valid until the close of business on the day in which preclearance is granted. (See Exhibit 7 for the SMARTS Preclearance Form.) Transactions that require preclearance include, but are not limited to, the following: Information concerning securities transactions at the authorized broker-dealers is fed by computer link directly to SMARTS. All employees are prohibited from selling short including 147short sales against the box148 and from participating in any options transactions on any securities issued by Prudential except in connection with bona fide hedging strategies (e. g. covered call options and protected put options). (See Exhibit 8 describing permissible options transactions.) However, employees are prohibited from buying or selling options to hedge their financial interest in employee stock options granted to them by Prudential. PESP and the Employee Stock Option Plans Certain controls have been established to prevent trading activity in the PESP Company Stock Fund and Employee Stock Option Plan that may not conform to this Policy. Designated Persons will be blocked from executing certain transactions relating to PESP and company stock option exercises that result in a sale of securities during designated blackout periods. PESP Company Stock Fund transactions that will be blocked include exchanges, deferral rate and allocation changes, loans and distributions. However, automatic payroll deductions and Company match transactions will be permitted and will not be blocked. Business Unit and Department Heads or their designees are responsible for supervising the trading activity of the associates within their units. This responsibility may be delegated to appropriate individuals. The monitoring process will be facilitated by Corporate Compliance which will produce and distribute reports of trading activity in securities issued by Prudential for Designated Persons on a routine basis. Violations of the Policy Violations of the policy are reviewed by Corporate and Business Unit Compliance in conjunction with Business Unit Management. Individuals who violate the policy are subject to disciplinary action up to and including termination of employment. Iv. Trading Restrictions for Associates of Broker-Dealers Trade Monitoring for Associates of Pruco Securities Corporation and Prudential Investment Management Services, LLC. Pruco Securities Corporation (147Pruco148) is a full service broker-dealer whose business is limited to the facilitation of non-solicited customer orders of general securities and the distribution of investment company and variable contract products. Prudential Investment Management Services LLC. (147PIMS148) is a full service broker-dealer whose primary business is restricted to the facilitation of customer orders in and distribution of Prudential mutual funds, annuities, unit investment trusts and 529 plan interests. Unlike Prudential units who participate in the Personal Trade Monitoring System, the nature and scope of Pruco146s and PIMS146 business is such that their associates do not have access to material, nonpublic information concerning publicly traded securities through their employment. 9 Accordingly, Pruco and PIMS associates are generally not required to participate in SMARTS. However, pursuant to SEC and NASD regulations, Pruco and PIMS Registered Representatives must comply with the following reporting requirements: Notification Requirements for Personal Securities Accounts In accordance with Rule 3050 of the NASD Conduct Rules, Pruco and PIMS Registered Representatives (147Registered Representatives148) must notify PrucoPIMS, in writing, prior to opening an account at another broker-dealer, and must notify PrucoPIMS of any accounts opened prior to becoming a PrucoPIMS Registered Representative. Registered Representatives must also notify broker-dealers, prior to opening such accounts, that they are Registered Representatives of PrucoPIMS. However, if the account was established prior to the association of the person with PrucoPIMS, the Registered Representative must notify the broker-dealer in writing promptly after becoming so associated. These notification requirements apply to all personal securities accounts of Registered Representatives and any securities accounts over which they have discretionary authority. Registered Representatives are not required to report accounts that are limited to the following types of investments: (1) mutual funds (2) variable life and variable annuity contracts (3) unit investment trusts (4) certificates of deposit and (5) money market fund accounts. Annual Compliance Training and Sign-off NASD Notice to Members 91-45 provides that firms which do not conduct investment banking research or arbitrage activities still must have 147reasonable procedures for the education and training of its associates about insider trading148 in order to be in compliance with ITSFEA. Consistent with this Notice, PrucoPIMS includes a statement concerning insider trading in its annual Compliance Overview. All Registered Representatives will be required to annually sign a statement affirming that they have read and understand Pruco146sPIMS146 policy concerning insider trading as described in the US Consumer Group or the PIMS Compliance Manual and as set forth in Prudential146s Policy Statement On Insider Trading contained in Section I of this Policy. Purchases of Public Offerings151147Freeriding and Withholding148 NASD Conduct Rule 2110 prohibits broker-dealers from retaining certain public offering securities known as 147hot issues148 in their own accounts, and from selling such securities to directors, officers, general partners, employees or agents and associated persons of any broker-dealer. 147Hot issues148 are securities of a public offering where the securities open for trading in the after-market or secondary market at a premium. In general, if shares purchased in a public offering can be sold at a profit immediately in the secondary market, the NASD will consider them to be a 147hot issue.148 These basic prohibitions also cover sales of hot issues to accounts in which any restricted person may have a beneficial interest and, with limited exceptions, to members of the immediate family of such persons. 9 Certain PIMS personnel employed by portfolio management units may be subject to the personal securities trading restrictions set forth in Section V. due to their association with portfolio management activities in addition to the restrictions set forth in this Section. The overall purpose of this prohibition, known as the 147freeriding and withholding148 rule, is to protect the integrity of the public offering process by requiring that NASD members make a bona-fide public distribution of securities by not withholding such securities for their own benefit or using the securities to reward other persons who are in a position to direct future business to the firm. To ensure compliance with the NASD146s freeriding and withholding rules, associated persons of Prudential146s broker-dealers are prohibited from purchasing securities in public offerings of equity securities and public offerings of debt securities that are 147hot issues .148 This prohibition includes all associates of the following broker-dealers: Prudential Investments Management Services, LLC (PIMS) Pruco Securities Corporation Wexford Clearing Services, Inc. As a policy consistent with the highest standards in the industry, Prudential has restricted the purchase of all public offerings of equities rather than identifying 147hot issues148 on an individual offering basis. The policy applies to all public offerings of equity securities, whether or not the above broker-dealers are participating in the offering. This policy does not disadvantage associates, because if the price increases on a primary or secondary offering, it is a prohibited hot issue, while if the price does not increase, the associate can then purchase the security in the secondary market at the same or lower price as the issue price. There are no prohibitions on purchases of public offerings of municipal securities or government securities. Which accounts are restricted: Accounts of all persons associated with the above broker-dealers and their immediate families are restricted from purchasing public offerings of securities. The term 147immediate family148 includes parents, mother-in-law, father-in-law, spouse, siblings, brother-in-law, sisters-in-law, children and their spouses, or any other person who is supported (directly or indirectly) to a material extent by the associated person. The prohibition shall not apply to sales to a member of the associate146s immediate family who is not supported directly or indirectly to a material extent by the associate, if the sale is by a broker-dealer other than that employing the restricted person and the restricted person has no ability to control the allocation of the hot issue. Private Securities Transactions In accordance with Rule 3040 of the NASD Conduct Rules, all associates of PIMS . PSI, Pruco and Wexford must notify their broker-dealer, in writing, and obtain written approval from the broker-dealer, prior to engaging in any private securities transaction. Private securities transactions include, but are not limited to, transactions in unregistered offerings of securities, and purchases or sales of limited partnership interests. Such notification should be made to the compliance officer for the broker-dealer or the compliance officer146s designee who will be responsible for approving private securities transactions. This notification requirement does not apply to those trades for which duplicate confirmations are provided by the executing broker or through PSI. For associates who are subject to preclearance, the preclearance form will satisfy the notification requirement. Additional Restrictions for PSI Associates PSI associates are subject to certain additional personal trading restrictions which are set forth in Section VI. V. Trading Restrictions for Associates of Portfolio Management Units and Trading Units Rule 17(j) under the Investment Company Act of 1940 requires that every investment company adopt procedures designed to prevent improper personal trading by investment company personnel. Rule 17(j) was created to prevent conflicts of interest between investment company personnel and shareholders, to promote shareholder value, and to prevent investment company personnel from profiting from their access to proprietary information. In light of the adoption of Rule 17(j) and the growing concern that the mutual fund industry needed to police itself, the Investment Company Institute (147ICI148), an industry group, assembled a blue ribbon panel and, in 1994, issued a report setting forth a series of recommendations concerning personal trading by investment personnel. These recommendations, known as the 147ICI rules148, have been praised by the SEC, and have been adopted by the majority of the asset management industry associated with U. S. registered investment companies. In keeping with our ethical standards and the practices of the industry leaders, Prudential has adopted the ICI rules for all of its portfolio management units. The ICI rules concerning personal trading are set forth below and are applicable to these portfolio management units and certain associates outside the specific business unit but who provide direct support to these units. 10 In addition, the ICI rules, with certain exceptions, have also been adopted for other investment management units within Prudential, including, but not limited, to the following: Prudential Investment Management 11 Jennison Associates LLC Public Fixed Income Investment Supervisory Group (ISG) Prudential Securities Portfolio Management (PSPM) Quantum Portfolio Management Certain individuals of Prudential Investments with access to material nonpublic information, including portfolio trading activity, are subject to this Section. In addition, employees of Prudential Investments who are not deemed Access Persons may still be subject to personal trade monitoring due to their specific job responsibilities and the information to which they have access. Individuals should consult their business unit compliance officer for additional clarification. Officers listed on Prudential Investments LLC146s Form ADV are also classfied as Access Persons. Investment personnel are prohibited from purchasing initial public offerings of securities. For purposes of this policy (and consistent with the NASD freeriding and withholding rules), 147initial public offerings of securities148 do not include offerings of government or municipal securities. 14 Investment personnel are prohibited from acquiring any securities in a private placement without express prior approval. Such approval must be obtained from the local business unit head in consultation with the business unit compliance officer (such person having no personal interest in such purchases or sales), based on a determination that no conflict of interest is involved. Investment personnel must disclose their private placement holdings to the business unit compliance officer and the business unit146s chief investment officer when the investment personnel play a part in the consideration of any investment by the portfolio in the issuer. In such circumstances, the portfolio146s decision to purchase securities of the issuer will be subject to independent review by appropriate personnel with no personal interest in the issuer. Blackout Periods -- 1477 Day Rule148 15 Access Persons are prohibited from executing a securities transaction on a day during which any portfolio in their Complex has a pending buy or sell order in the same or an equivalent security and until such time as that order is executed or withdrawn. 16 This prohibition will not apply to purchases and sales executed in a fund or portfolio that replicates a broad based securities market index. Investment personnel are prohibited from buying or selling a security within seven calendar days before or after a portfolio in their Complex trades in the same or an equivalent security. Nevertheless, a personal trade by any investment personnel shall not prevent a portfolio in the same business unit from trading in the same or an equivalent security. However, such a transaction shall be subject to independent review by their business unit compliance officer. 17 This prohibition will not apply to purchases and sales executed in a fund or portfolio that replicates a broad based securities market index. Profits realized on transactions that are executed during blackout periods are required to be disgorged to the business unit. Transactions inadvertently executed by an Access Person during a blackout period will not be considered a violation and disgorgement will not be required provided that the transaction was effected in accordance with the preclearance procedures and without prior knowledge of any pending purchase or sale orders in the Complex in the same or equivalent security. All disgorged profits will be donated to a charitable organization in the name of the Company or to an account or client for which the security is held or traded. Short-Term Trading Profits 18 Investment personnel are prohibited from profiting from a purchase and sale, or sale and purchase, of the same or an equivalent security within any sixty calendar day period. Profits realized on such proscribed trades must be disgorged to the business unit. All disgorged profits will be donated to a charitable organization in the name of the Company or to an account or client for which the security is held or traded. Exceptions by prior written approval. Purchases or sales of securities which receive prior written approval of the business unit compliance officer (such person having no personal interest in such purchases or sales), based on a determination that no conflict of interest is involved and that such purchases or sales are not likely to have any economic impact on any portfolio in the business unit or on its ability to purchase or sell securities of the same class or other securities of the same issuer. Personal Trade Reporting All Access Persons must participate in Prudential146s Personal Trade Monitoring System as described in Section II of this Policy. In addition, all Access Persons must preclear all private securities transactions immediately and report completion of the transaction promptly, in any event not later than ten days following the close of each quarter in which the trade was executed.18 Forms to report such private securities transactions are available from your business unit compliance department or Corporate Compliance. Personal Securities Holdings Within ten days of becoming an Access Person . and thereafter on an annual basis, Access Persons (other than disinterested directorstrustees) must disclose personal securities holdings, including all holdings of private securities (e. g. limited partnership interests, private placements, etc.) Holdings must be as of the date of becoming an Access Person for the initial report and as of December 31 for the annual report. Annual Reports must be submitted by January 30. (See Exhibits 5 and 6 for the Initial and Annual Holdings Report Forms.) Service as a Director Consistent with Prudential policy, Investment Personnel are prohibited from serving on the boards of directors of publicly traded companies, absent prior authorization from the business unit compliance officer based upon a determination that the board service would not be inconsistent with the interests of the investment company or other clients. In the limited instances that such board service may be authorized, Investment Personnel will be isolated from those making investment decisions affecting transactions in securities issued by any publicly traded company on whose board such Investment Personnel serves as a director through the use of a 147Chinese Wall148 or other procedures designed to address the potential conflicts of interest. Such accounts must receive written approval in advance from Corporate Compliance. In such cases, the employee must give exclusive discretion to hisher broker or investment adviser. A copy of such notification should be sent to Corporate Compliance. Such accounts are required to be reported and monitored as provided under Section II. A. With respect to PSI, this requirement to report all private securities transactions and the requirement to disclose personal securities holdings, as described above, will only apply to ISG. Private Side Monitored List Under Prudential146s Chinese Wall Policy, the Private Asset Management units are required to maintain a Private-Side Monitored List (PSML) containing the names of publicly-traded issuers about which they possess material, nonpublic information. Associates of each of these units are restricted from purchasing or selling securities of the issuers on the PSML. This restriction applies to all accounts in which the associate is deemed to have a beneficial interest as listed above. Associates should not, however, provide the PSML to individuals outside of their business unit. The associate should instruct individuals who exercise control or have investment discretion over an account in which the associate has a beneficial interest to check with the associate prior to purchasing or selling any security for such account to ensure that no trade is placed in a security on the PSML. If the security is on the PSML, the associate should instruct the individual exercising control over the account that he or she is prohibited from trading the security because of his or her employment with Prudential. (In the case of a discretionary account with a brokerage firm, the preceding rule does not apply and the associate must not disclose any security or issuer with the broker in advance of any trade. In addition, a copy of the signed discretionary account agreement should be sent to Corporate Compliance). Associates of Private Asset Management units may not advise a person not employed by Prudential, or a Prudential employee on the Public Side of the Chinese Wall that a security is restricted because Prudential is in possession of material, nonpublic information. For securities for which the trading desk or units has trading or market-making responsibility, an employee of the Trading Department may not sell any such security that (s)he has purchased within the prior 90 calendar days or purchase any such security that (s)he had sold within the prior 90 calendar days. Under very limited circumstances, exceptions to this 90 day holding period may be granted by obtaining prior written approval from the Compliance Department. Date of Establishment: Please furnish to Prudential Financial Inc. (147Prudential148), copies of all trade confirmations and account statements with respect to all transactions for the above listed account(s). Please include all transactions in shares of unit investment trusts and all closed-end mutual funds. Copies of these confirmations and statements should be sent to Prudential, as trades are effected, addressed as follows: Prudential Financial, Inc. Newark, NJ 07101-9998 This request is being made pursuant to Rule 3050 of the Conduct Rules of the NASD andor Rule 204-2(a) of the Investment Advisers Act, as applicable. Very truly yours, Ellen McGlynn Koke, Vice President, Securities Compliance Acknowledgment of the Personal Securities Trading Policy For employees required to report their transactions in SMARTS as described in Section II of this policy, please complete the following acknowledgment and send it to: Prudential Financial, Inc. Newark, NJ 07101-9998 I have read and understand the Personal Trading Policy and will comply in all respects with the rules contained therein. I confirm that I have instructed in writing all brokers for all securities accounts in which I maintain a beneficial interest, as described immediately below, to send duplicate copies of all confirmations covering any transactions as trades are effected and all account statements to the address listed above. I understand that transactions in Prudential Securities, Inc. or Pruco Advantage accounts are electronically transmitted to Prudential and therefore I do not need to contact these brokers in writing. Beneficial interest includes the following: Section 16 Insiders and Designated Persons Preclearance Request Form This form is for preclearing transactions in Prudential securities. Please include all requested information. Corporate Compliance will review and respond to all requests. You will receive a response indicating that your request has either been approved or denied. A request is not considered approved until you receive a confirmation of approval from Corporate Compliance. Preclearance is only valid until the close of business on the day approval is granted. Preclearance Forms should be faxed to Corporate Compliance at (973) 802-7454. Part I 150 Information on Individual Requesting Preclearance: Are you currently aware of any material, non-public information regarding Prudential Financial Part II151Transaction Information: Date: Transaction Type: Cashless Exercise (Exercise and Sell all Options) Exercise amp Sell to Cover (Exercise and Sell only enough shares to cover option cost and taxes) Exercise amp Hold (Exercise options and hold shares 150 no sale involved) Exchange (into or out of Company Stock Fund) Allocation Change (Company Stock Fund) Catch-up Contribution (Company Stock Fund) Deferral Rate Change (Company Stock Fund) Disbursement (from Company Stock Fund) Loans (impacting Company Stock Fund) Deferred Compensation Elections (impacting Company Stock Fund) MasterShare Elections (impacting Company Stock Fund) Number of SharesOptions: Employee Stock Option Company Stock Fund Do you currently hold securities to cover this transaction (Note that this question applies to purchases of put options and all sales an d that short sales are prohibited.) Account in which transaction will take place: Brokerage Firm Part III 150 Information To Be Completed by Section 16 Insiders Only: Have you traded the same or equivalent security for your personal account, accounts in which you have a beneficial interest, such as accounts of your spouse or family members, or accounts over which you maintain investment discretion within the past six months If yes, Compliance may contact you for additional information. Part IV 150 Compliance Response: Permitted Options Transactions Employee Owns Prudential Stock Covered call writing is permitted as a hedging strategy to the extent that the employee is covering underlying shares already held. Protective put purchases are permitted as a hedging strategy to the extent that the employee is covering underlying shares already held.

No comments:

Post a Comment